Ако някога сте минавали покрай отворена врата на пекарна, вероятно сте били пленени от аромата на топли кифлички с канела и сте се върнали назад във времето в кухнята на майка си?
Усещането ни за мирис е забележително и лесно може да предизвика спомени и емоции.
Признавайки силата на сетивата ни, бизнесът започна да добавя специални аромати към марките си. Авиокомпаниите извличат полза от тази обонятелна възможност и много от тях започват да използват аромати на борда, пише CNN.
Singapore Airlines, All Nippon Airways и Turkish Airlines използват аромати, за да подобрят преживяванията на пътниците – от ароматизирани кърпи до почти неуловим, приятен парфюм в кабината.
Технологията „сух аромат“
Скоро пътниците в самолетите могат да усетят FIVE - нова система за разпространение на аромати на калифорнийската компания Zodiac Aerospace. FIVE не е акроним, а е избран от Zodiac, за да представлява усещането за мирис – петото сетиво, казва Брайън Йоргенсен, директор на отдел „Продажби“ на Zodiac.
Компанията е и голям доставчик на тоалетни, кухни, седалки и компоненти от интериора за производителите на самолети и авиокомпаниите. FIVE е създадена с цел да отговори на „незадоволените нужди“, според Йоргенсен, във ВИП авиацията и пазара с деловите пътувания.
Клиентите на Zodiac в този сегмент успявали да задоволят нуждите на изисканите си пътници, с изключение на една ключова област. Те се нуждаели от „луксозно ароматно преживяване“, казва Йоргенсен.
FIVE използва специална технология „сух аромат“, дело на партньора й в създаването на миризми ScentAir - компания, основана в началото на 90-те години на миналия век с идея да превърне ароматите в част от забавлението.
Повече четете ТУК