Как Coca-Cola се бори с екзистенциалната си криза със захарта?

Pixabay
share

Най-големият производител на безалкохолни напитки в света дава един милион долара на човек, който разреши един от най-големите й проблеми,пише Profit.bg.

Миналата седмица Coca-Cola обяви предизвикателството си към учените да направят нещо, което нито една компания за безалкохолни напитки не е успяла да постигне – да открият естествена, безопасна съставка с ниско или никакво съдържание на калории, която има същия вкус като захарта, когато се смеси в напитки и храни.

Тя не може да съдържа или да е производна от растенията стевия или луо хан гуо, нито пък да идва от защитени видове или субстанции.

Това е херкулесовска задача – един от най-големите проблеми, пред които се е изправяла индустрията с пакетирани храни, оценявана на 4.8 трилиона долара, пише сайтът
Quartz.

Ако някой все пак успее да намери решение, ще си осигури един милион долара. „Мисля, че е малко евтино. Който успее да открие такава съставка, ще спечели многократно повече пари“, смята Рос Колбърт, анализатор на напитки в компанията Rabobank.

Фактът, че глобална компания, оценявана на милиарди долари, прибягва до публичен конкурс, за да открие заместител на захарта за основните си продукти, говори много за състоянието на безалкохолните напитки в Америка.

Хората днес пият около 19% по-малко безалкохолно, отколкото преди 15 години, отчасти заради опасения за здравето си.

Още по темата четете ТУК.

Водещи новини

Още новини