Продължавайки неаполитанската традиция на "висящото кафе" (Caffe sospeso), което човек плаща предварително в полза на някой нуждаещ се, стотици италиански търговци на сладолед възнамеряват да предлагат през целия август на клиентите си да оставят "висящ сладолед", предаде Франс прес.
Идеята е лансирана от асоциацията "Салвамамме" (Salvamamme), която от години подпомага семейства в неравностойно положение, за да "ангажира Италия в нещо позитивно, да даде знак за доверие и обич между семействата", обясни президентът й Мария Грация Пасери.
Резултатът надминал нейните очаквания - стотици сладкарници и барове от цяла Италия са се присъединили към инициативата. Принципът е прост - даден клиент си купува един сладолед, но плаща два, като вторият остава "висящ", за да може някой нуждаещ се да се възползва от него.
Този стар неаполитански обичай се крепи на доверието между дарителя, който няма да знае кой ще се възползва от жеста му, и търговеца, който е свободен да реши на кого да предложи сладоледа - дете в неравностойно положение, самотен възрастен, и т.н.
"Аз съм майка и зная как бих се чувствала, ако не мога да купя един сладолед на сина си. Няма нужда да си богат, за да помагаш, един сладолед не струва много", обясни актрисата и манекенка Юма Диаките, лице на кампанията.
"Един малък жест, после още един малък жест, после още един - така се постигат големите неща", добави тя, заобиколена от клиенти и деца с изцапани със сладолед личица в сладкарница в Рим, където вчера стартира акцията.