Всичко, което кажете на работното място, има значение.
Дали споделяте идея по време на работна среща или помагате на колега по проект - това, което казвате, прави трайно впечатление.
Начинът, по който общувате, поведението ви, вашите идеи и мнения в офиса могат да повлияят на успеха ви. Вашите колеги и мениджъри обръщат внимание на всяка дума, която кажете, а това означава, че винаги трябва да подбирате думите си. За да избегнете грешки в комуникацията с колеги и мениджъри, на разположение са няколко фрази, които трябва да забравите.
1. "Приключих проекта си. Какво да правя сега?"
Страхотно, успели сте да приключите с изпълнението на поставената ви задача. Още по-страхотно ще е да изберете сами с какво да се заемете, вместо да тичате за нова задача. Работодателите ценят служителите, които проявяват самоинициатива и могат да намерят нови проекти, върху които да се съсредоточат. Следващият път, когато ви остане време и за още нещо, не прибързвайте да искате нов проект, а помогнете на колегите си.
2. "Аз съм толкова отегчен..."
„Отегчен” е дума, която трябва да изтриете от работния си речник. Когато изразявате отегчението си в офиса, всъщност показвате, че не сте въвлечени с ентусиазъм в работата. Ако се чувствате отегчени на работното място, заложете на проактивност и потърсете нови предизвикателства. Обяснете на шефа си, че се нуждаете от повече проекти и нови задачи, които да задържат вниманието и ентусиазма ви.
3. "Работих цяла нощ, за да приключа този проект."
Възможно е да се чувствате като герой, тъй като сте прекарали цяла нощ, без да ви мигне окото, но това може да не се понрави на шефа. Повечето шефове искат служители, които успяват да приключат с възложените им задачи в срок. Ако искате да впечатлите ръководството, намерете нови начини да бъдете по-ефективни на работното си място.
Още по темата четете ТУК.