Създателят на WhatsApp: от купони за храна до милиардер

businessweek
share

Сделката на стойност 19 млрд. долара, в която WhatsApp Inc. ще бъде придобита от Facebook Inc. започва в Yahoo! Inc. преди повече от пет години, когато Ян Коум се разочарова от начина, по който интернет компаниите се концентрират върху рекламата, пише Bloomberg.

Той напуска Yahoo през 2007 г. с друг инженер от компанията Браян Актън и до 2009 г. двамата основават нова компания, която изцяло избягва рекламите. Тази стратегия им позволява да се концентрират върху създаването на лесен за употреба продукт за обмяна на съобщения, вместо да разработват нови начини да събират информация за клиентите за целите на техните меркетингови предложения, казва Коум в свое съобщение в блог през 2012 г.

“Никой не се събужда с въодушевление, че ще види повече реклами и никой не си ляга с мисълта за рекламите, които ще види през утрешния ден,” казва още Коум.

Прочети повече тук.

Водещи новини

Още новини