Коледа и Нова година са загубили предишното си значение за французите и са се превърнали в консуматорски празници, предаде ИТАР-ТАСС.
Според публикувано днес проучване на института за изследване на общественото мнение "Опиниънуей", близо 60 на сто от французите са готови да препродадат подаръците, които предстои да им направят близките им. През миналата година на подобна стъпка са били склонни с 10 на сто по-малко от французите, отбелязват социолозите. "По-рано процесът на получаване на подаръка имаше значително
сантиментално значение, но днес нравите на французите са претърпели сериозни изменения", смятат те.
Най-забележима е промяната сред младите. Повечето французи на възраст 18-24 години не виждат нищо срамно в идеята да продадат по интернет подаръка, който не им е харесал. Много от хората на възраст от 25 до 34 години също смятат, че може да се извлича полза от подаръците, независимо от кого са поднесени, а в период на криза това дори е наложително. Въпреки това над 70 на сто от французите са заявили, че ще се срамуват, ако дарителят им научи, че подаръкът им е попаднал в напълно непознати хора. Затова най-често се препродават подаръците от далечни роднини.
През последните години най-популярни са дисковете с музика или филми, следвани от компютърните игри. Книгите са на последно място.