Официалното име на цвета е "сияеща орхидея". Той контрастира с миналогодишното изумруденозелено.
"Той е малко различен, малко встрани от отъпкания път и не е основен цвят - каза Лиатриз Айзман от института по цветовете на Pantone. - Той е покана за промяна. Семейството на лилавите нюанси предлага възможност за творчески неща".
А точно това, според нея, иска поп културата сега, пише inews.bg.
"Хората свързват лилавото с творчеството и оригиналността, а те са високо ценени днес. С думи като тези се описват технологии и продукти, смятани за новаторски, с невиждан преди подход."
Компанията "Pantone създава бои за модната и козметична индустрия, строителството, текстилната промишленост и други сектори. Известна е с едноименната система за съответствие на цветовете.
Тя избира водещия нюанс на базата на това, което вече е използвано и на прогнозите за непрекъснат интерес. Айзман очаква орхидееното бързо да стане популярно, защото отива на много нюанси на кожата и може да се съчетава с неутрални цветове.
Той ще е и нещо, което скоро хората не са виждали. Това би трябвало да е уместно п несигурната икономика.
Цветът вече се появи на модния подиум и на червения килим. Мишел Обама често го избира. Той навлезе и в мъжкото облекло в колекциите на "Салваторе Ферагамо" и "Ерменджилдо Дзеня", ицитра БТА.
Очаква се да стане още по-осезаем в модата, козметиката, вътрешния дизайн.