Puma нанесла щети на природата за 94,4 млн. евро

share

Германският производител на спортни стоки Puma е решил да провежда занапред много по-прозрачна политика по отношение на околната среда, става ясно от съобщение на сайта на компанията.

Puma е първата голяма компания, която направила оценка на нанесените от дейността и щети на околната среда и ги публикува публично. Според изчисленията само през 2010 година вследствие на изхвърлените вредни емисии и използваните химикали, са били нанесени щети на природата в размер на 94,4 милиона евро.

Вредните емисии са нанесли щети на стойност 47 млн. евро, а замърсяването на водата е коствало 47.4 млн. евро.

За натрупаните щети са допринесли най-вече някои процеси свързани с производството на кожени изделия, както и използването на вода за производството на различни химикали, става ясно от доклада.

През 2010 година Puma записа печалба от 7,3 милиона евро. Това показва че основната вина за нарушаването на екологичните норми носят процесите по набавяне и доставка на суровини, смята изпълнителният директор на компанията Йохан Цайц.

При пресмятането на нанесените щети на околната среда са били включени всички процеси от преработката на суровините за различните продукти, до продажбата на отделните артикули. Направената оценка ще даде възможност за осветляване на дейността на компанията по цялата верига от доставка на различните суровини като памука, до обработката на текстила, шиенето и самата изработка на обувките.

Така компанията ще може да насоми по-добре своите политики и усилия за опазване на околната среда.

От Puma се надяват с новата си политика по отношение на околната среда ще създаде по-голяма прозрачност около дейсността на компанията, и ще спомогне за развитието на един по-траен търговски модел. От други големи концерни като Siemens, Daimler и Coca Cola вече са проявили интерес към новата политика на Puma, допълни Цайц.

Водещи новини

Още новини