Студенти от НАТФИЗ провокират към опазване на околната среда чрез въздействащи видеа

share

За трета поредна година информационната кампания #ПромениКартинката партнира с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“за създаването на поредица от видеа, посветени на проблема със замърсяването с неправилно изхвърлени фасове

Вдъхновени от информационната кампания #ПромениКартинката студенти-второкурсници по режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, дизайн, звук и продуцентство в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ представят по въздействащ начин своя поглед към проблема със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени цигарени фасове и отправят апел за социално отговорно поведение. Видео творбите на студентите от факултет „Екранни изкуства“, създадени в задание по „Социална реклама“, са част от колаборацията за трета поредна година между НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и кампанията #ПромениКартинката. Новата поредица от креативни 30-секундни видеа вече са достъпни на Специални проекти - Промени Картинката (promenikartinkata.bg).

Проектът в колаборация между НАТФИЗ #ПромениКартинката е сред активностите на информационната кампания с най-широк отзвук.

В третия епизод на #ChangeCast - проектът на novini.bg и woman.bg, посветен на информационната кампания #ПромениКартинката, гостуват двама представители на екипите студенти, създали новата серия видеотворби – младите режисьори - Александър Паунов и Деница Ганева.

Пред водещата Ива Екимова Александър и Деница споделят какво ги е вдъхновило да се включат във видео проекта, как протича креативния процес по създаването на 30-секундните аудиовизуални произведения, посветени на екологичната кауза, и каква е ролята на екипа и напътствията на учителите в обучението по „Социална реклама“ в НАТФИЗ.

Самите те признават, че задачата е била истинско предизвикателство, а целта им е била да надградят идеите на своите колеги от предишните два випуска студенти, включили се във видео проекта, посветен на информационната кампания #ПромениКартинката.

В рамките на заданието по „Социална реклама“ преподавателите в катедра „Аудиовизуално производство“ напътстват студентите да прилагат на практика знанията си по задача в реални условия – създаването на 30-секундни видеа, предаващи чрез аудио-визуални похвати посланията на кампанията.

Младите режисьори Деница, Александър и техните колеги от деветте екипа, които работят по заданието, имат само две седмици за реализация на видео творбите. Те започват с представяне и изграждане на конкретна идея, продължават с предаване на сториборд и подготвяне на сценарен план, сформиране на екипи, избор на локации и завършват процеса със заснемане, монтаж и предаване на готовия материал.

Деница Ганева: „За мен това беше доста голямо излизане от зоната ми на комфорт. Преподавателите държаха да преминем през целия работен процес, точно както е в реални условия. Много си помагахме с другите екипи, постоянно обсъждахме идеи и се подкрепяхме. Това много ни помогна да завършим успешно задачата.“ – споделя Дени, и допълва: „За нас бе важно да не повтаряме реализирани вече идеи от предишните издания. Преподавателите много ни насърчаваха да предлагаме нови идеи, от най-невероятните до най-невъзможните за реализация. Така стигнахме до различни жанрове и това бе един иновативен подход.“

Александър Паунов признава, че в рамките на реализацията на видеата посланието на информационната кампания #ПромениКартинката му е въздействало по начин, който го е провокирал да забелязва и дори да прави забележка, когато види някой да замърсява, изхвърляйки неправилно цигарен фас извън кошчетата за боклук.

Как се побира социално послание в 30 секунден видео-клип и какво е необходимо, за да бъде изработен за две седмици? Как се сформират снимачни екипи и какви трудности могат да възникнат при изработването на задание в реални условия? Как протича обучението във факултета „Екранни изкуства“ в НАТФИЗ? На тези и още много други въпроси отговарят младите студенти по режисура Деница Ганева и Александър Паунов. Кога според гостите на Ива Екимова ще се #ПромениКартинката, ще разберем от трети епизод на #ChangeCast на 11-и юли, четвъртък, в платформите novini.bg и woman.bg.

#ПромениКартинката е информационна кампания на Филип Морис България, която за 4- та поредна година алармира за проблема със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени цигарени фасове и провокира към отговорно потребителско поведение.

#ChangeCast е естественото продължение на информационната кампанията #ПромениКартинката, която обединява изкуството и културата за устойчива промяна към по-добро бъдеще.

Материалът е част от проект, посветен на информационната кампания #ПромениКартинката, с подкрепата на Филип Морис България.

Водещи новини

Още новини