Анализатори регистрират невиждан бум на компютърните игри в месеците на изолация. Глобалният гейминг пазар тази година се очаква да надскочи в пъти боксофис приходите на кината и музикалната индустрия.
Геймърите са от онези хора, които почти не усетиха тези трудни месеци, в които бяхме затворени вкъщи. Те така или иначе си останаха пред компютрите, далеч от живота навън. Прогнозите са тази година глобалният пазар на компютърни игри да достигне 159 милиарда щатски долара, съобщава Нова телевизия.
Интересно е, че броят на хората, които играят компютърни игри също расте стабилно. Очаква се в края на тази година геймърите по света да са над 2,6 милиарда, а в следващите 3 години броят им ще надхвърли 3 милиарда души.
Когато пандемията ни затвори вкъщи, всеки потърси алтернатива. Някои като Николай Ванев я намериха в именно компютърните игри. „Всичките ми приятели, поне за 10 души мога да говоря, постоянно бяхме пред компютъра и играехме игри”, казва той.
Игрите определено увличат и понякога човек пред компютъра може да изкара часове наред в стратегии и битки.
„Ако се съберем приятели и сме свободни, можем да играем до 5-6 часа без прекъсване, стига само да има кафе, ядене и вода. Нещото, което те увлича, е да се съревноваваш с други хора и да си по-добър от тях. И да се ядосваш, когато паднеш, защото ако не се ядосваш, значи не ти е интересно”, разказва още Ванев.
Разработчиците на игри отдавна знаят как да накарат играчите да стоят по-дълго пред екрана.
„То е като пъзел - следващата стъпка, минаване на следващо ниво, натрупване на повече злато, на по-голяма ферма. Всяка игра има своя сторителинг, който потребителят преживява. Ако жените обичат да казват: "Няма какво да облека, то мъжете обикновено казват: "Няма какво да изиграя", коментира експертът по дигитален маркетинг Ален Попович.
Целта е да намериш себе си в играта и изцяло да се пренесеш в нея. „Развитието на технологиите даде възможност всеки да може да персонализира себе си”, казва още Попович.
„Разбира се, някои игри е нужно да ги купиш или да плащаш всеки месец, за да ги играеш. Основното, за което човек може да харчи парите си, е за козметични предмети, които те правят по-силен”, смята Николай Ванев.
Товза е пазар за милиарди. Освен компютърните и конзолните игри, в момента незапомнен ръст бележат игрите за мобилни устройства.
„Само мобилният сегмент за игрите през телефона се е увеличил с над 300 процента”, коментира Ален Попович.
Според анализатори гейминг индустрията периодично получава тласъци. Първите компютри и интернет, появата на смартфона и мобилните игри, и развитието на безплатните игри - всеки от тези моменти е удвоил времето, което човек прекарва в игра.
„На всеки 5 години идва някаква революционна стъпка, която увеличава ангажираността в игрите, защото приоритет в разработването е първо ангажираността. След това идват и парите”, посочва Питър Уорман, анализатор на гейминг пазара.
В гейминг индустрията такъв непланиран фактор се оказа именно пандемията и последвалата изолация.