Пазарът на игри удари $27 млрд.

share

27 млрд. долара са предполагаемите приходи на световния гейм пазар за 2015 г. Точните данни ще станат ясни най-рано след два месеца.

15% от този пазар се държат от Valve Corporation, благодарение на онлайн продажбите чрез платформата Steam. Steam се появява за първи път преди повече от 12 години, на 12 септември 2002 г. Първоначално платформата продава само игрите, създавани от самите Valve Corp, съобщава "Стандарт".

С годините обаче все повече студия започнаха да залагат на нея, превръщайки дигиталната дистрибуция на игри в по-евтин и бърз еквивалент от търговията с физически дискове. Днес Steam e най-голямата платформа от този тип, достигнала приходи от 1,5 млрд. долара за фискалната 2014 г.

Тя даде път за успех както на утвърдени имена в гейм индустрията, така и на прохождащи разработчици на игри. Благодарение на нея преди 5 години започнаха две мощни тенденции, които днес продължават да се налагат в световната гейм индустрия - инди игрите (ниско-бюджетни проекти, разработвани от малки екипи) и възраждането на компютъра като пълноправна гейминг платформа. Нещо, което PC-то беше загубило за известно време след набраната от конзолите популярност в края на миналия и началото на този век. 2015 г. обаче се оказва най-успешната в историята на Steam.

За този период от 12 месеца в нея са се появили над 3 хил. нови игри, голяма част от които ексклузивни заглави за PC (за сравнение, през 2014 г. тази бройка е само 1900). Повишил се е и броят на потребителите от 8 млн. през 2014 г., до близо 12 млн. към 31 декември 2015 г. А 350 млн. бр. игри са намерили новите си собственици през Steam Store, докарвайки приходи от над 3,5 млрд. долара за компанията (само от конвенционални продажби, без да броим микротранзакциите в игрите с free-to-play модел). Като най-успешната игра на 2015 г. е Grand Theft Auto V. От последната част на хитовата поредица само през платформата Steam са продадени 3 847 725 копия на обща стойност 161 млн. долара.

Водещи новини

Още новини