Педро Алмодовар заяви в Кан, че работата на режисьора се доближава най-много до тази на Господ.
"Режисьорът може да прираде плът на въображението си. Именно това ми харесва - ролята на създател. Освен това режисьорът ползва услугите на актьорите, за да може въображаемите му образи да оживеят", каза Алмодовар на пресконференция след прожекцията на новия му филм "Кожата, в която живея".
Осемнадесетият му филм "Кожата, в която живея", който бе представен в рамките на конкурсната програма, описва историята на естетичен хирург (ролята се изпълнява от Антонио Бандерас), който отмъщава на млад мъж за смъртта на съпругата си и изнасилването на дъщеря му, като го превръща в жена (Елена Аная).
След като десетилетия игра любовници в холивудски филми, Антонио Бандерас се върна към корените си под режисурата на човека, който му помогна да пробие в киното - Педро Алмодовар, коментира Асошиейтед прес.
Бандерас и Алмодовар не са работили заедно от 22 години. Актьорът описа възможността отново да се снима в негов филм като "завръщане у дома".
Студен и пресметлив, героят на Бандерас е като с ледена маска. Въздържаността в изпълнението на актьора, а то е сред най-силните му, контрастира много с изблиците и демонстрирания чар в холивудските му филми. Тя контрастира и с предишната му игра във филми на Алмодовар, като "Жени на ръба на нервна криза" и "Матадор".
В "Кожата, в която живея" участва и друга отколешна любима актриса на Алмодовар Мариса Паредес. Филмът е класическа творба на режисьора, който е в най-добрата си форма, пише Асошиейтед прес.
Всичките му любими теми - обсебеност, смяна на половете, семейни тайни - са в него, като са преплетени майсторски в шеметен сюжет.
Испанският режисьор довери, че първоначално планирал да заснеме ням черно-бял филм, но по-късно се отказал от намеренията си.
Филмът, който е по романа на френския писател Тиери Жонке, държи публиката в напрежение през цялото време, без въобще да показва кръв.