С глоба от 1000 лева да се наказва шофьор на автобус, който превози багаж, непринадлежащ на пътник от рейса, предвиждат промени в Закона за автомобилните превози, които парламентът одобри на първо четене. Измененията бяха внесени от Министерски съвет след терористичния акт в Бургас.
Опозицията възрази с аргумента, че багажът на самите пътуващи също не се проверява, предаде Дарик. В залата по време на дискусията Рамадан Аталай от ДПС каза: „Не мога да разбера защо и по какъв начин да не може човек да си изпрати багажа от една автогара до следваща, когато (както и досега) могат да бъдат спазени всички условия за идентифициране на човека, който дава багажа. При всички случаи, когато може да се провери багажът, при всички възможни случаи, когато може да се номерира багажът и да се знаят данните на лицето, което изпраща багажа. Възползвайки се от тази трагедия, днес да се опитаме да намалим възможността на някои хора да се ползват от тези услуги, за мен е неприемливо".
„Пращането на пратки донякъде е бизнесът на „Български пощи" и на спедиторските фирми. „Български пощи" имат строго разписани правила, по които се осъществяват пратките. Има забранени материали, които не могат да се изпращат като пощенски пратки, като например оръжия и т.н. Когато не може безконтролно да се осъществява транспортиране на пратки от едно място до друго без да се знае какво има вътре. Какво от това, че лице може да бъде идентифицирано? То може спокойно да бъде с фалшиви документи за самоличност", заяви Станислав Иванов от ГЕРБ.
По време на дискусията Валентин Микев от ГЕРБ припомни, че и сега не е разрешено да се праща багаж по шофьорите на автобусите. Той предложи този багаж да се води на водача.