Учим Катар как се строи метро

share

България ще се превърне в „извор” на опит и познание, от които ще черпи една от най-богатите държави Катар. Емирството силно се интересувало от подхода на страната в изпълнението и управлението на проекта за софийското метро, съобщиха от пресслужбата на транспортното министерство.

Предстояло изграждане на подземна железница в арабската държава и българският опит можел да бъде използван полезно в рамките на двустранно сътрудничество. Интересът бил допълнително „възбуден” след кратка разходка с метрото на министър Ивайло Московски и колегата му шейх Абдул Рахман бен Халифа Ал Тани, който ръководи местното самоуправление и планирането в Катар. Двамата посетили станцията при Националния дворец на културата, пътували са с влак до „Лъвов мост” и разгледали археологическите находки при станция "Сердика".

Московски използвал възможността да представи детайли от работата по изграждането на подземната железница и акцентирал, че в България е било постигнато безпрецедентно съотношение между цената за изпълнение и качеството на строителство: "През последните 3 години изградихме над 13 км от метромрежата заедно с 13 нови станции".

Катарската делегация се впечатлила както от изградената метролиния, така и от археологическия комплекс при станция "Сердика". А министър Московски препоръчал и българските фирми, участвали в изпълнението на проекта, заради добре свършената работа.

От пресслужбата припомнят, че интересът към столичното метро бил заявен още при официалното посещение на премиера Борисов в Катар през март.

Емирството се доверява на българския опит и по друг инфраструктурен проект. След тристранна среща през май стана ясно, че България, Турция и Катар ще строят заедно пътя Свиленград-Русе. Преди два дни обаче южната ни съседка се отказа от участие.

Водещи новини

Още новини