Московски: Заварихме БДЖ в трагично състояние

share

През първото полугодие на 2012 г. наистина се наблюдава спад на броя на пътниците на БДЖ. Това обаче не е от днес, това се случва от началото на прехода досега, заяви в отговор на въпрос на депутата от БСП Румен Такоров по време на парламентарния контрол транспортният министър Ивайло Московски.

"Основната причина за този тренд е състоянието на железопътната инфраструктура, която не позволява влаковете да развиват висока скорост. Сами разбирате, че това не е причинено от нас, а е заварено. Заварихме дружеството в трагично състояние. Ние инвестираме в скоростни линии. Беше открита отсечката Пловдив-Димитровград, до другата година очакваме да бъде готова другата - от Свиленград до гръцката и турската граница", заяви Московски.

Той посочи, че се модернизират над 400 км линии и 20 жп гари. "Правим опити за модернизиране на подвижния състав, тъй като пътническият вагонен парк е на средна възраст 35 г. Имаме договор за ремонт на 169 вагона. Осигурихме възможност на "Пътнически превози" да стане бенефициент по ОП "Транспорт" още в този програмен период. По тази програма можем да получим над 600 млн. лв. за обновяване на подвижния състав. За първи път от 30 г. насам БДЖ закупи и 30 спални вагона", каза още Ивайло Московски.

На въпрос на депутата от БСП Димчо Михалевски транспортният министър каза, че БДЖ "Товарни превози" отдавна е трябвало да бъде приватизирано, затова сега се предприемат стъпки за това. По думите на Московски дружеството е затънало в дългове в размер на над 900 млн. лв. и не може да ги обслужва, което налага приватизацията и оздравяването му.

"Товарни превози" е съществувало като държавно дружество от освобождението ни от турско робство. Вие май много си повярвахте, че правите някакви реформи. Не приватизирайте, а сменете некадърното ръководство на това предприятие", репликира го Михалевски.

Водещи новини

Още новини