Кап. Данов: Отговорност за инцидента на "Граф Игнатиево" трябва да поемат висшият военен ръководител и командващият ВВС

Нова тв
share

Отговорността за загиналите двама бойни пилоти на базата „Граф Игнатиево“ би трябвало да бъде поета от висшия военен ръководител и командващия ВВС чрез подаване на оставка. След това президентът и министърът на отбраната на свой ред ще решат дали да я приемат. Това заяви по Дарик кап. Васил Данов от Атлантическия съвет по повод смъртта на двамата пилоти, които загинаха на 13 септември при катастрофа с учебно-тренировъчния самолет Л-39.

Той подчерта, че лобито на МиГ-29 очевидно иска още тези самолети да се ползват, след като заглавието на шоуто, за което двамата пилоти са тренирали, е било „20 години в НАТО, 35 години МиГ-29 в България“.

След последния инцидент става ясно, че за 3 години в мирно време у нас са загинали трима бойни пилоти, като Данов припомни и случая с майор Валентин Терзиев, който през 2021 г. загина при изпълнението на тренировъчен полет за стрелба по въздушна цел над Черно море.

„Имало е командири, които са можели да му кажат, че е на опасно ниска височина, нощен полет над морето – особено трудни условия“, поясни експертът.

Засегната беше темата и за превъоръжаването на българската армия и изоставането на страната ни от другите страни-членки на НАТО.

„Военно-партийната номенклатура, която оцеля през 1990 г., се окопа дълбоко на възлови позиции в армията и продължава да се самовъзпроизвежда. С усилия на лобито на МиГ-29 беше стопирана модернизацията на армията, защото авиацията е нещо като тавана във въоръжението сили“, подчерта Данов.

Майор Димитров и старши лейтенант Дункин са повишени посмъртно във военно звание

Основен проблем за нашите военновъздушни сили се оказва и изключително малкият брой летателни часове – около 35, на фона на 180 часа норматив за пилотите от НАТО.

Водещи новини

Още новини