Доц. Чолаков, политолог: Политиката ни е такава, защото като общество се радваме на простащината и вулгарното

Кадър: БНТ
share

Съмнявам се, че с тази ценностна система сред българските избиратели може да се произведе някакво по-различно политическо лидерство, което да ни донесе така чакания месия. Това коментира в сутрешния блок на БНТ политологът доц. Петър Чолаков.

Той доразви тезата си още, обяснявайки, че политическия елит в страната е отражение на гражданското ни общество.

За жалост, най-вулгарното добива най-много кликове. На нас ни харесва да виждаме простака, защото това ни кара да се чувстваме добре, добави политологът.

По думите му предизборната кампания със сигурност няма да бъде цветя и рози, а крайният резултат след изборите ще остане същият.

Петър Чолаков: Вместо да се ядосваме на политиците, да се запитаме какви избиратели сме

Петър Чолаков все пак отчете, че тази „дълбока профанизация“ не е явление само в българското общество, а се наблюдава и в световен мащаб, в т.ч. и в САЩ.

На свой ред журналистката Ружа Райчева подкрепи казаното от доц. Чолаков и също повтори, че евтиното и скандалът се продават повече, отколкото смислените статии и журналистически анализи, които просто не се четат и не будят интерес.

Според нея обаче проблемът е и лидерски.

Проблемът е и лидерски, не смятам, че хората са по-прости. По-простите обичат да говорят по-силно. Тук има лидерска криза – в ДПС, в БСП и дори в ПП-ДБ след напускането на Христо Иванов. Трябва да се възстанови връзката между това какво искат хората и какво говорят политиците, добави Райчева.

Политическият пиар Диана Дамянова също се включи по темата, споделяйки, че политическата класа у нас е „боклук“, защото гражданското общество не я контролира.

„Категоричният отказ на обществото ни да контролира политическата класа я превръща в нещо отвратително“, посочи Дамянова и добави, че една от причините за това е, че сме живели твърде кратко под демокрация и твъде продължително под социализъм.

В заключение тя прогнозира, че ни чака „лоша“ предизборна кампания, в която политическите опоненти отново ще заложат на взаимното опетняване.

Водещи новини

Още новини