Промените в Закона за електронните съобщения ще борят дезинформацията и "тролските фабрики" по време на избори

Булфото
share

Идентифициране на т.нар. „тролски ферми“ в предизборни кампании, осветяване на фалшиви новини и спиране на противоречащи на закона онлайн реклами.

Това са част от промените, предвидени в законопроекта за изменение на Закона за електронните съобщения, стана ясно от думите на Божидар Божанов, депутат от "Продължаваме промяната"-"Демократична България" и бивш министър на електронното управление, в предаването „Кой Говори“ по Дарик.

В момента законопроектът на Закона за електронните съобщения е качен за обществено обсъждане на сайта strategy.bg. 

Божанов отрече обвиненията, че законопроектът цели налагане на цензура, а не борба с дезинформацията.

Посочи, че в основата му са големите интернет платформи, като у нас най-използваема е Фейсбук - с над 4,4 млн. български потребители. 

Законопроект на ПП-ДБ предвижда въвеждане на мерки за превенция на дезинформацията

„Предвиждаме задължение да идентифицираме „тролски ферми“ – група от профили, често неистински, които координирано споделят една и съща информация, за да генерират повече реакции и да подлъжат алгоритъма, най-често срещу заплащане, координирани от „трол мастър“, обясни Божанов.

Той уточни, че в момента Фейсбук има собствен кодекс за поведение, което ги задължава да идентифицират и блокират „тролските ферми“. Проблемът обаче идва оттам, че не го правят ефективно.

„В България почти не го правят“, каза депутатът. И добави, че Фейсбук предоставя отчети пред Европейската комисия, но те са крайно „повърхностни“. Депутатът обясни, че законопроектът предвижда контрол върху фалшивите новини – чрез осветяването им и налагане на отговорност на рекламните мрежи, част от които рекламират противоречащо на закона съдържанието. 

Водещи новини

Още новини