Последните няколко лета са изключително горещи за железниците. За щастие, поне намаля броят на инцидентите." Това каза в сутрешния блок на ТВ7 министърът на транспорта Ивайло Московски.
Споразумяхме се чрез имоти, сгради и почивни бази на БДЖ да бъдат прехвърлени на държавата, за да се обезпечи сумата, предоставена от министерството на финансите. Дружеството има нужда от субсидията, защото предоставя един вид социална услуга, каза министърът на транспорта.
По думите му до края на годината ще има сделка, "Товарни превози" ще бъдат приватизирани. Вървят нещата, увери министър Московски. На гарите ще бъде доизградено видеонаблюдението, каза той.
Основен проблем пред министерството остава състоянието на българската железница. Ивайло Московски каза, че част от причините за състоянието на БДЖ са договори, сключени още по времето на правителството на Жан Виденов.
Правителството върна субсидиите на железницата през седмицата, но има още много неща, които трябва да се променят, каза Московски. Той добави, че от министерството са направили много сериозни реформи, включващи съкращения на персонал и оптимизиране на транспортния трафик, което е довело до намаляване на загубите.
Министърът беше почерпен с коктейл "БДЖ".