БДЖ трябва да влезе в нова ера. Голямата реформа, от която се нуждае, е технологична. Успяваме да наваксаме някак си чрез Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Срокът, в който трябва да бъде реформирана, не е толкова дълъг. Това каза в интервю за "Лице в лице" министърът на транспорта Георги Гвоздейков.
"Частна железница все още няма, лицензът е даден на оператор, който може да оперира по държавните железници. Инфраструктурата е на държавата и така ще остане. Тази фирма може да придобие собствена композиция или композиции и чрез покупка или наем и да оперира по определени маршрути. Колкото повече конкуренция има на пазара, толкова по-добра ще става услугата", посочи още той.
Според него, потенциалът на железопътния транспорт е огромен, защото е екологичен. Гвоздейков увери, че ще опитат да го направят и сравнително бърз. "По ПВУ използваме всички инструменти. Имаме загубени пари по различните европейски програми, защото нямаме капацитет да управляваме тези проекти", коментира министърът.
Той засегна и темата за медицинските хеликоптери, които страната ни очаква. "До края на декември първият трябва да е готов за транспорт до България. Даже транспортът ще бъде направен с полет. Шестте пилота преминаха успешно обучение в Италия. В Италия са и инженерите с лиценз с право да обслужват точно този хеликоптер. Готови сме с екипаж за два хеликоптера, вторият хеликоптер трябва да дойде през юни. Лекарите са преминали съответното обиучение, но ще е необходимо още едно, което се прави на тренажор. Част от манипулациите се извършват по време на полет, обстановката е по-различна, отколкото на земята", обясни Гвоздейков.
Той добави, че се е абстрахирал от политическото говорене и гледа да си върши работата. На въпрос дали се притеснява, че ще бъде сменен на поста при ротацията на премиери, Гвоздейков посочи: "Старите хора казват: каквото дойде, а като дойде, ще му мислим".