Министър Алексиев не е притеснен, че в КЗК има 6 жалби по поръчките за новия подвижен състав на БДЖ

Булфото (архив)
share

Вицепремиерът и министър на транспорта Христо Алексиев, който подписа Меморандум за разбирателство за морско сътрудничество между България и Пакистан, заяви в отговор на въпрос на "Хоризонт", че не вижда нищо притеснително в това, че в Комисията за защита на конкуренцията са подадени 6 жалби, свързани с обществените поръчки за новия подвижен състав на БДЖ. 

Христо Алексиев посочи, че той и неговият екип са направили всичко възможно, макар и със забавяне, да се подготвят добри обществени поръчки така, че след като бъде закупен подвижния състав за БДЖ, да бъде гарантирана и неговата поддръжка.

Колко ни струват "малките обществени поръчки" в БДЖ?

Забавянето на обявяването на обществените поръчки е натрупано и от предишни управления на Министерството на транспорта, каза още той и поясни, че преди обявяването им са направени много сериозни пазарни консултации. От тях е станало ясно, че около 10 големи европейски компании, както и такива извън Европа, проявяват интерес към търговете:

"Макар че за мен в тези жалби прозира и, как да кажа, опит от страна на определени големи западни компании да прокарват тяхна техническа политика, която за тях е изгодна на държавата. Държавата има ясни изисквания към този подвижен състав, ние сме преценили той какъв трябва да бъде и какви технически параметри трябва да има, за да може най-добре да обслужва пътниците, съобразено с условията в България".

Припомням, че в края на април бяха обявени 4 обществени поръчки за 35 едноетажни мотриси,7 двуетажни, 18 маневрени локомотива и 20 пуш-пул влака, а инвестицията се финансира с европейски средства по Плана за възстановяване и устойчивост, както и с бюджетни средства.

Министерството на транспорта обаче е направило промени в документацията на някои от търговете. Христо Алексиев обясни причинете: "Някои проекти бяха направени така, че, макар и българска, е само една компания да може да участва. Това дали смятате , че е правилно. Трябва да има конкуренция и трябва да бъдат водещи нуждите на железопътния транспорт, а не претенциите на определени компании". 

Водещи новини

Още новини