Министър Алексиев за състоянието на БДЖ: Остарял подвижен състав, недобра поддръжка и липса на кадри

bulphoto (архив)
share

Основните проблеми в „Българските държавни железници“ (БДЖ) са три – крайно остарелият подвижен състав, недобрата поддръжка и забелязващата се липса на квалифицирани кадри. Това отчете служебният вицепремиер по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, по време на участието си в изслушване пред депутатите от ресорната парламентарна комисия. 

„Проблемите са много, те са наслагвани през годините“, отбеляза Алексиев за развитието на железопътния транспорт у нас. 

Министърът посочи, че заради ниското заплащане в сектора вече трудно се привличат необходимите специалисти за работа. „Условията на труд, за мен, бяха скандални. Помещенията за почивка бяха в безобразно състояние“, каза още Алексиев. 

Запалилият се влак Варна-София е минал технически преглед

Повод за изслушването на министър Алексиев, проведено заедно с други представители на транспортното министерство, Държавното предприятие „Железопътна инфраструктура“ и БДЖ, бяха скорошните инциденти с подвижен железопътен състав и предприетите мерки за предотвратяването им. 

Пред депутатите от комисията заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски изнесе данни, от които стана известно, че за последната година и половина има общо 28 случая на запалвания на подвижен състав. 

Тенденцията за тези събитие се увеличава, смята Папукчийски. Той допълни, че инциденти се случват както с пътнически, така и с товарни влакове. 

„Ние сме тези, които трябва да вземем спешни неотложни мерки“, отбеляза по време на дискусията председателят на Комисията по транспорт и депутат от „БСП за България“ Георги Свиленски. 

Водещи новини

Още новини