СОС одобри Програмата за ремонт и изграждане на тротоари във всички райони на София

Булфото (архив)
share

Столичният общински съвет прие Програмата за ремонт и изграждане на тротоарни настилки във всички 24 района на София. С гласовете на ГЕРБ-СДС, БСП и "Демократична България" програмата бе одобрена.

Общият й бюджет е 60 млн. евро - като  за 50 млн. от тях  общината ще кандидатства за инвестиционен кредит от Европейската инвестиционна банка, а 10 млн. евро е собственото финансиране от бюджета на София. Изпълнението е предвидено да започне от следващия строителен сезон, като общо над 690 хил .кв. м тротоари ще бъдат обновени.

В последните дни бяха проведени усилени политически консултации по инициатива на председателя на СОС Георги Георгиев с групите на БСП и „Демократична България“. В резултат на това се приеха промени в програмата, с които се цели засилване на контрола на качеството на ремонтите и изграждане на тротоари в столицата с единна визия и стандарт, предложен от главния архитект на Столичната община. По предложение на Георгиев на всеки три месеца ще бъде предоставян отчет по изпълнението от кмета на София. „Особено важно е да бъдат заложени засилени, ефективни гаранции за качество. Ето защо ще предоставим допълнителни финансови средства на районите – до 720 000 лв. без ДДС годишно от бюджета на Столичната община – с цел осигуряване на експерти, които да контролират качеството на изпълнението. Постигнахме съгласие да увеличим с 50% сумата, която ще бъде предоставена на районите за пряко управление – по този начин не по-малко от 30 % от усвоената сума по дълга ще бъде директно отпусната на районните администрации. Припомням, че предвидихме справедлив критерий за разпределение – на база регистрирани по настоящ адрес жители и площ на тротоарните настилки.“, коментира още шефът на градския парламент.

София продава над 1400 общински жилища на техните наематели

Програмата освен нови настилки включва още:  понижения на тротоарите, така че да са достъпни за майки с колички и хора със затруднения в придвижването;  тактилни ивици за хора с увредено зрение; нови бордюри, при необходимост; парапети и антипаркинг колчета, където е необходимо, за да не се качват  автомобили по новите настилки;  ремонт на изкуствените неравности, които не отговарят на актуалните изисквания; засаждане на нови дървета.

Водещи новини

Още новини