Тенденцията е цената на горивата да спадне. Това каза в предаването „120 минути“ по БТВ директорът на НАП Румен Спецов.
Според него причината да не намаляват цените по бензиностанциите е, че доставките са купувани на по-висока цена. Ако е купуван танкерът на определена цена, нормално е тази цена 21 дни да бъде различна от котировката на момента.
По думите му държавата трябва да контролира спекулата, която имаше една нощ на изключително повишение на цените по бензиностанциите.
По отношение на частната фирма, която извършва фитосанитарния контрол на ГКПП „Капитан Андреево“, Спецов каза, че тя е от октомври миналата година.
"Тогава е регистрирана и договорът е от 31 декември. Що се касае до данъци, като данъци по корпоративно облагане, това ще стане ясно чак догодина. Към момента те си плащат единствено вноските по ДДС. За разлика от първия случай на „Капитан Андреево“, тук нямаме проблем с касовите апарати", уточни той.
"В първия случай (бел. р. „Златния гьол“), когато НАП инициира проверките, тогава имахме несвързани касови апарати със системата на НАП и в последствие имахме ревизионни производства, които завършиха, и надчетите по тези ревизионни производства са платени, на стойност 7 млн.", допълни Румен Спецов.
Към момента на „Златния гьол“ продължава да работи същата фирма, уточни той.
По отношение на фитосанитарния контрол водещи са от Министерството на земеделието и в случая БАБХ, тъй като договорите са с тях, каза още той.
Според директора на Българската агенция по безопасност на храните на денонощие там минават 250 - 300 камиона. Това е такса разтоварване по 488 лв., около 3 млн. на месец и 35 милиона лева годишно, отделно 5 милиона лева за проби на фитосанитарен контрол.
"Когато говорим за приходи към дадено юридическо лице, нека да визираме тази фирма, която е към момента - това са точните приходи и точният брой камиони, така, че просто ретроспективно назад са същите суми", заяви директорът на НАП.