Министър Караджов: Няма опасност да загубим финансирането си по големи инфраструктурни проекти

БТВ
share

Този конструктивен диалог трябва да отиде на експертно ниво. Днес не сме поемали ангажименти един към друг, но се разбрахме, че работната група започва работа още от утре. Излъчени са 6-ма представители от страна на превозвачите, стответно и наши експерти. Те ще започнат работа по всички въпроси, които са написани при днешната среща. Имаме яснота кои са важните въпроси, по които да се работи. Това заяви министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов след срещата си с превозвачите. 

Към днешна дата за нито една от двете страни не е полезно да се приемат ангажименти. Стъпваме върху експертизата на работната група, която ще стигне до предложения, с които да работим. Има съгласие за обхвата на въпросите, по които трябва да вземем решение. Предложенията не могат да бъдат разглеждани по еденично, трябва да бъдат събрани в обща схема, каза още той. 

Караджов коментира предупреждението на председателя на регионалната комисия в ЕП, че България може да загуби финансирането си по големи инфраструктурни проекти, ако не бъдат завършени възможно най-скоро.

Изразявам своето удивление, че ние не сме получили покана за тази визита. Аз като министър научих от медиите за визитата на колегата от Европейския парламент. Много щях да се радвам да обменя информация с него и да го информирам за това кое е в ход и кое е забавено. Нямаме нито един забавен проект от естетсвото да се загубят средства, отбеляза регионалният министър. 

Гроздан Караджов кани превозвачите на среща

По думите му няма опасност да бъдат изгубени пари. 

Единственият проект с опасност е Кресна, на която договора изтича през октомври. Проблем с финансирането не би могъл да се получи. Проблемът е, че закъсняваме с решението. 

Откакто аз съм министър, ние не сме плащали за „Хемус”. Причината за това е, че в бюджета няма нито стотинка по специалната сметка за тази магистрала. Естествено обаче по издадени фактури възниква задължение за заплащане на ДДС. Това не е справедливо. Надявам се много скоро този пореден възел да бъде разплетен, посочи Караджов. 

Министърът увери, че ремонтът на пътя през прохода „Витиня” вече е започнал, реже се асфалт и се запълват дупките. И допълни, че идеята е участъкът да стане напълно безопасен за тежкотоварните превозни средства, които преминават оттам.

След ремонта на виадукта на „Хемус”, заради който това движение беше свалено, ще започне и основен ремонт. Той ще мине през проектиране с процедура по ЗОП и после ще се организира още една такава – за основен ремонт. Ремонтът на магистралата ще завърши до три месеца, допълни министър Караджов. 

Водещи новини

Още новини