Депутат от ПП: Кауза на правителството е да се намалят жертвите на пътя

Нова нюз
share

Текущият ремонт на пътища беше под въпрос. Имаше коректни фирми, които не са си получили парите. С решението, което взехме днес дадохме възможност да се продължат ремонтите, да се дадат парите и да имаме поддържами пътища. Това каза депутатът от "Продължаваме промяната" Йордан Терзийски в предаването "Денят на живо" по Нова нюз. 

Депутатът припомни, че е гласуван голям бюджет на Министертво на регионалното развитие и благоустройството и Агенция "Пътна инфраструктура". 

По думите му отпуснатите 650 млн. лв. са за изплащане на стари договори за ремонт и поддръжка на пътищата. 

Има сертифицирани 1.2 млрд. лв. стари задължения, възложени, изпъленени, сертифицирани. Изплащаме 50% от тях. В момента работи меджуведомствена комисия, която изследва останалите 34 договора. Те ще подготвят доклади и по тях ние ще направим анализи, посочи още той. 

Терзийски обясни, че  докалдите, ще покажат колко процента от договорите са били за ремонт и поддръжка на пътищата.

Бюдежтът на АПИ е 2.5 млрд. лв. За първите два месеца са похарчени около 32 млн. лв. Има предостатъчно пари да се извършат тези разходи. Няма проблем да бъдат платени. ще има актуализация на бюджета. Наш приоритет е да обновим максимално пътищата, за да караме по здрави пътища. Ремонтът трябва да е обезщетен финансово. В рамките на тази година МРРБ да изпълнят ангажиментите, които са поели, каза още Терзийски. 

Според депутатът от "Продължаваме промяната" след днешното решение е развързан възела, така че да може да се работи в най-спешен порядък. 

Терзийски коментира и ситуацията, в която Народното събрание решава как ще бъдат похарчени парите на Министерство на регионалното развитие. 

Тук имаме нестандартна ситуация. Или да няма ремонт и поддръжка на пътищата, или Министерство на регионалното развитие да вземат решения и да носят отговорност. Те трябваше да продължат договрите, които са с надвишени лимити или Народното събрание да поеме тази отговорност, допълни още той. 

Терзийски коментира и темата за ограничаване на скоростта по пътищата. 

Кауза на правителсвтото е да се намалят жертвите на пътя. Всикчи действия са в тази насока, качеството на инфраструктурата не предполга каране с висока скорост. Докато нямаме качествени пътища е добре да се мисли за решения, които да редуцират жертвите на пътя. Тази битка е обща, това е една кауза, над която сме застанали. Възлагаме надежди на Димитър Илиев, който има компетенция по темата. Вярвам че ще успее да въплати тези политики, отебляза Терзийски. 

Кирил Петков назначи Димитър Илиев за зам.-председател на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата"

Голяма част от парите от Плана за възстановяване ще бъдат разпределени на проектен принцип. Как ще се разпределят парите зависи от субектите, които участват. Северна България ще има приоритет. Индустриалните зони ще бъдат важни за региона, инфраструктурата също е приоритет. Всяко министерство разработва програми за всички аспекти на Плана, по които може да се кандидатства, добави още Терзийски. 

Водещи новини

Още новини