Регионалният министър: Цялата магистрала "Хемус" може да стане до 2027 г.

БНТ
share

Войната в Украйна за съжаление идва в момента, когато започнахме да излизаме от кризата с ковид, тя доналя инфлация в системата на икономиката. Това коментира в "Денят започва" с Георги Любенов Гроздан Караджов, вицепремиер и министър на регионалното развитие и благоустройството.

Войната спря редица доставки на материали и суровини, това в строителния сектор се отрази може би най-драматично, посочи той.

Гроздан Караджов за "Автомагистрали": Лъжа за 4 млрд. не може да остане незабелязана

Над 40% е увеличението в цената на желязото, битумът, който използваме - 60%, всички строителни материали, допълни Караджов. Минимум 25% сме загубили, смята той.

Единственият начин да спасим паритета на лева, е да продължим да инвестираме в инфраструктура, обясни министърът.

В срок не повече от месец трябва да се внесе решение в НС на забавените проекти заради ин хаус процедури, категоричен е Караджов.

Час по-скоро трябва да влагаме всички левове в инфраструктурни проекти, които никога повече няма да са толкова евтини, все по-скъпо ще става, обясни министърът.

Трябва да бъде разплетен този възел с АМ "Хемус". Най-вероятно 7,8, 9-ти ЛОТ трябва да бъде обявен отделен конкурс съгласно ЗОП и да победи най-добрата оферта. ЛОТ-овете от 1 до 6, по които има конкретни чертежи, са изключително важни, обясни Караджов. Цялата магистрала може да стане до 2027 година, няма да има никакво забавяне, категоричен е той.

Караджов: Към момента Аспаруховият мост е в безопасно експлоатационно състояние

"Хемус", въобще ин хаус-ите са едно минно поле. Заобиколени са обществените поръчки и без конкурс са възложени едни 4 милиарда работа. Сега аз и колегите ми се опитваме много внимателно да се движим по това минно поле. Ето защо много внимателно изследваме рисковете, допълни Караджов.

Водещи новини

Още новини