Министър Събев: Концесионерът на Летище София ще ускори инвестициите през 2022 г.

Министерство на транспорта
share

Концесионерът на Летище София ще ускори инвестициите през 2022 г. За това днес се договорили министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев и изпълнителният директор на "СОФ Кънект" Хесус Кабайеро, съобщиха от пресцентъра на министерството. Транспортният министър е настоял за препланиране на инвестиционна програма и изтегляне на част от финансовите ангажименти, заложени в концесионния договор, за по-ранен етап.

Целта е Летище София да предлага по-високо ниво на обслужване от Летище Мюнхен, посочват още от министерството. Министър Събев е обяснил, че е впечатлен от организацията на германското летище и нулевото ниво на напрежение сред пътникопотока там. Той е уверил Кабайеро, че държавата има намерение да изпълнява всичките си задължения по договора за концесия и очаква от концесионера да направи заложените инвестиции, както и да предложи на пътниците високо качество и ниво на обслужване. "Нямам предубеждения, нито подозрения. Държа на добрите професионални взаимоотношения, но ще защитавам обществения интерес докрай", е посочил министърът.

Николай Събев е настоял още търговската зона на летището да бъде в най-скоро време обновена и преструктурирана, съгласно световните стандарти.

Събев: Шефовете на предприятия с лоши резултати да подават оставки

От своя страна Хесус Кабайеро го е информирал, че се планира инвестиция от 4 млн. евро през 2022 г. конкретно за търговските площи. Екипът на министерството е поел ангажимент за съдействие за постигането на общите цели, обещавайки работната група да се събира толкова често, колкото е нужно. Председател на групата ще бъде ресорният заместник-министър Владимир Върбанов.

Изпълнителният директор е благодарил на министър Събев за партньорското отношение, уверявайки го, че ще работи за превръщането на Летище София в регионален център. Директорът е посочил още, че ще работи по откриването на сто нови дестинации, включително презокеански и че вече дори има разработен агресивен маркетингов план.

Водещи новини

Още новини