Министър Комитова обясни кой спира автомагистрала „Хемус“

share

Искам да поясня, че в нашето министерство извършваме два вида строителство – ново и ремонти на пътища. АМ „Хемус“ го наричаме ново строителство. Инвестиционният процес касае всички видове строежи, включително и магистралата. Това заяви на брифинг служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова във връзка с изграждането на автомагистрала „Хемус“, предаде репортер на Novini.bg.

Проектът започва с устройствен план. Това е започнало през 2015 и е завършило през 2021 г. Това включва неговото съгласуване и одобряване. След това се започват отчуждителни процедури на земята, върху която ще минава магистралата. Срокът не може да бъде фиксиран, така че процедурата може да отнеме години. След това се изработва проект за строителство, който също се съгласува. Накрая всичко това разрешение за строеж. Едва тогава започва втората фаза на проекта – строителството. Накрая се приключва с Акт 16, обясни Комитова.

Министър Комитова разясни кой може да спре строителството на магистралите у нас

„Трасето е разделено на 9 участъка. Първите три участъка имат разрешение за строеж и на тях се строи. Следващите (4, 5 и 6) нямат одобрени устройствени планове и те трябва да извървят стъпките по отчуждителните процедури и не знам колко време ще отнеме. Останалите участъци 7, 8 и 9 не са започнати“, стана ясно от думите ѝ.

„Цялата АМ „Хемус“ е възложена да се строи от държавното търговско дружество „Автомагистрали“. За 1,38 млрд. лева е получило аванси, за да строим. Тези аванси дружеството е раздало 675 млн. лева на фирми, които да доставят материали и техника. Към днешна дата имаме диспропорция – има едно раздаване на пари, но изоставане на строителството. АМ „Хемус“ се строи само в участъци 1, 2 и 3. Фирмите там не са спрели да строят, защото са получили много повече средства, отколкото са необходими. Аз като регионален министър не мога да спра никакво строителство. Най-скъпото строителство е незавършеното строителство. Тази магистрала е на българския народ. Фирмите могат да спрат строителството, като не платят на работниците, но тя нямат интерес да го направят. Този, който може да го спре единствено от началника на „Автомагистрали“ - Стоян Беличев. Той вече е сменен“, поясни регионалният министър.

„Нека не използваме темата с непочтени цели. Нямаме интерес да спираме това строителство. До момента няма нито един акт, с който да наредя това“, призова министър Комитова.

„В България се е създала тежка административно-нормативната среда, в която минават години преди да се издаде разрешително за строеж“, подчерта регионалният министър.

Това означава, че заложеният срок за завършване на АМ „Хемус“ е химера.

Водещи новини

Още новини