Регионален зам.-министър: Прогнозната сума от 1,3 млрд. лева приходи от ТОЛ системата, дадена от Борисов, нещо се губи

БТВ
share

Тези цифри за над 200 000 необработени нарушения за 70 млн. лева не съм си ги измислил аз, а са ми предоставени от експертите в ТОЛ управлението. Каквото и да си говорим, 200 хил. нарушения е притеснителна цифра. Това сподели в сутрешния блок на bTV заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов.

Той изказа своето недоумение защо България е закупила най-скъпия възможен вариант на ТОЛ система, допълвайки, че в нито една от съседните ни страни не се ползва толкова скъпа система, а в 80-милионна Турция се използва електронен стикер.

Министър Комитова обсъди работата на тол системата с представители на фирмата, която я поддържа

Христов коментира и значителните разминавания в прогнозните приходи от ТОЛ такси през 2020 г.

Дори да говорим за намалял трафик през миналата година заради кризата от пандемията, пак има изключително големи разлики в прогнозната сума от 1,3 млрд. лева приходи, заявена от бившия премиер Бойко Борисов, с които да оправдае инвестициите в строителството на нови магистрали, подчерта зам.-министърът по регионалното развитие и благоустройството и уточни, че за десет дни той и екипът му се натъкнали на немалко неща, които будили притеснения.

,,Едно от нещата, които ни притесни, беше това, че договорът за поддръжка бе публичен, а приложенията в него – конфиденциални. В едно от приложенията пишеше, че фирмата "Капш" няма ангажимент да закупува резервни части, а това е ангажимент на АПИ, а там никой не знае откъде ще дойдат резервните части и колко ще струват'', обясни зам.-министър Христов.

МРРБ: Тол системата едва се самоиздържа, за година има над 200 000 необработени нарушения за 70 млн. лева

911 души е щатната бройка в ТОЛ управлението. Разходите за тях за заплати е около 25 милиона, като даваме поне още толкова на "Капш" за софтуерна поддръжка. Отделно имаме и IT отдел за поддръжка, което означава, че има дублаж на услугите – хем се дават пари за софтуерна поддръжка на ТОЛ системата, хем има около 40 програмисти в АПИ за същата работа, посочи той.

,,В момента пак по-голямата част от приходите идват от винетки за леки автомобили. В планинските райони с дърводобивни фирми, където има засилено движение на товарни МПС-та, те реално не плащат нищо, тъй като не попадат в обхвата на ТОЛ системата'', разкри още заместник-министърът.

,,Ще търсим промени, за да направим системата ефективна. Но първо трябва да се запознаем с още данни и числа. Единият от вариантите е разширяване на обхвата на киломтерите, но за целта ще е необходима обща среща с превозвачите'', заяви на финала Захари Христов.

Водещи новини

Още новини