Експерт по авиация пред Novini.bg: Пилотът не се е обадил за помощ, технически отказ може да е причината за падането

Bulphoto, архив
share

Технически отказ може да е причината за падането на изтребител МиГ-29 в морето край Шабла. Това коментира пред репортер на Novini.bg експертът по авиация Ангел Борисов, бивш главен инспектор по безопасността на полетите в "Гражданска въздухоплавателна администрация Ангел Борисов. Пилотът не се е обадил на ръководител „полети“, за да съобщи за проблема и това навежда на мисълта, че нещо изведнъж се е случило.

„Ако е загубил ориентация къде е земя, къде е небе, може да се забие във водата и няма да го намерят. Ще си остане в кабината в дъното на морето“, допусна експертът.

Ангел Борисов припомни, че около ремонта на МиГ-29 е имало спорове. Били са закупени и 10 нови двигателя, но МиГ-овете са повече на брой и освен това работят с по два двигателя.

Министърът на отбраната проговори за падналия МиГ-29

„Всеки възел, който се износва, се заменя. Оправдания не трябва да има“, каза той и предупреди: техниката трябва да се поддържа.

„Възможно е и да откаже и някой двигател, включително и да експлоадира“, обясни още Ангелов.

Експерт: Ако някой мисли, че България може да води война, е в голяма заблуда (аудио)

Той потвърди, че нашите МиГ-29 са стари, но те имат гаранция за живот до 2033 и ако се есплоатират правилно по предписанията на производител, не би трябвало да има проблеми.

Ангел Борисов засегна и темата за закупуването на американските F-16. Той не смята, че е било нужно да се купуват тези свръхскъпи машини, които по принцип са за нападение.

„Не са за контролиране на нашето небе като air policing. България е заобиколена от страни в НАТО, кого ще атакуваме“, обърна внимание експертът.

Изтребител на ВВС е паднал в Черно море

Друга подробност била, че бъдещите изтребители, които трябва да получи страната ни, са само с един двигател. По думите на Борисов това ще доведе до изграждането на нова концепция. И напомни, че нашите пилоти са свикнали с МиГ-29 – като откаже единият двигател, спокойно може да се прибере (до базата, бел. Ред.) с другия“.

По темата работиха Галя Георгиева и Борислава Бибиновска

Още по темата за състоянието на българската авиация може да чуете и в това видео:

Водещи новини

Още новини