Пакет "Мобилност" окончателно приет. Джамбазки изригна: Лицемерие и наглост!

Булфото, архив
share

Вчера в пленарната зала на ЕП бяха гласувани предложенията за отхвърляне и изменение на дискриминационния пакет „Мобилност“. За съжаление, моите колеги от Западна Европа за пореден път бяха абсолютно решени да се изплюят върху демокрацията, правото на движение и свободна икономическа инициатива, и върху самата идея за единния пазар. Това заяви евродепутатът Ангел Джамбазки.

Той направи коментар по темата, с който се възмути от гласуваните текстове, които ощетяват българските превозвачи. Ето какво обясни Джамбазки:

"Депутатите отхвърлиха предложените от нас изменения и така потъпкаха бъдещето на транспортния бранш в Източна Европа. Месеци наред слушахме за т.нар. „Зелена сделка“, чрез която бюрократите в Брюксел се опитват да замажат очите на избирателите си, че видите ли, те са толкова загрижени за бъдещето на нашата планета Земя, а в същия момент подкрепят предложение, което ще доведе до хиляди празни курсове на тежкотоварни камиони из Европа?".

Европейският парламент гласува на второ четене спорния пакет „Мобилност“

Евродепутатът е категоричен, че настоящите текстове задължават 570 000 празни камиона да пътуват допълнителни 780 милиона км, изгаряйки 188 милиона литра гориво на година.

"За какво опазване на околната среда говорим? Това не е лицемерие, това е политическа наглост!", реагира остро Джамбазки.

Критиката му не спря дотук и той добави още:

"Предвидените текстове, които колегите ни вчера одобриха задължават шофьорите да не спят в камионите си, а в специално предвидени за тях хотели. Към момента такива места за настаняване няма! Шофьорите знаят това, собствениците на предприятия знаят това и разбира се, застрахователите знаят това. Явно само моите колеги от Западна Европа не са наясно с това".

Макар че се знаеше от вчера, днес официално бе съобщено, че пакет "Мобилност" е приет в закон. Очаква се той да действа от следващата година. Този период от време пък все пак ще бъде използван от българската държава, а и от още осем страни, сред които Полша и Румъния, за да настояват изискванията за превозвачите да бъдат облекчени. Основното възражение е към това, че камионите трябва да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата на 8 седмици, а водачите - на 4.

Не е изключено пакетът "Мобилност" да бъде даден и на Съда на Европейския съюз като дискриминационен. Ако се предприеме такова действие, то искът трябва да бъде заведен до 2 месеца.

Водещи новини

Още новини