До няколко седмици ще бъде представена концепцията за законодателните предложения, свързани със Закона за движението по пътищата. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на изслушване пред ресорната комисията в Народното събрание, съобщиха от пресцентъра на министерството.
„Правителството ясно и категорично е заявило, че движението по пътищата трябва да се подчинява на политиката за безопасност. Затова заедно с колегите от МВР, МРРБ и ДА „Безопасност на движението по пътищата“ работим по законовата уредба, уреждаща обществените отношения, свързани с движението по пътищата. Концепцията, която изграждаме най-общо обхваща диапазона от подготовката на водачите и техническата изправност на превозните средства до контролната дейност. Когато бъде готов финалният вариант ще бъде представен в транспортната комисия в НС“, каза пред народните представители Росен Желязков.
Той увери депутатите, че всички предложения, свързани с обсъжданите към момента законодателни инициативи, внимателно се анализират и ще бъдат изчистени възникналите въпроси и противоречия.
В рамките на заседанието беше повдигнат и въпросът, защо България не е включена в последното издание на годишния доклад на Парижкия меморандум за държавен пристанищен контрол, които класира знамето на съответната държава в бял, сив и черен списък в зависимост от представянето на техните кораби при проверки.
Министър Росен Желязков разясни, че този списък се основава на общия брой проверки и задържания за тригодишен непрекъснат период за флагове, които имат поне 30 направени проверки. В рамките на Парижкия меморандум общо за периода 2016, 2017 и 2018 г. са извършени 26 проверки на български кораби. По действащата в момента методика България не се включва в последното издание на „Бял, сив и черен“ списък, който е публикуван и в сила от 1 юли 2019 г., тъй като има направени проверки, които са под минималния брой за последните 3 години.
Министърът поясни, че дейността на корабите под български флаг се осъществява предимно в Черно море. В този район на действие освен България членове на Парижкия меморандум са Румъния и част от Азовския район на Русия. Поради малък брой инспекции на румънски кораби Румъния също не попада в този списък.
„Важно е да се отбележи, че в резултат на влязлата в сила промяна от 1 юли 2019 г. на корабите, които плават под българско знаме вече не може да бъде наложена забрана за посещение в пристанище на страна членка на Парижкия меморандум, което е в интерес на българските корабособственици и корабопритежатели“, добави Росен Желязков.
Министър Желязков информира народните представители за изпълнението на програмата за капиталови и подемни ремонти на локомотиви и вагони в БДЖ-Пътнически превози. Също така обяви и предстоящите поръчки за закупуване на нов подвижен състав.
Министърът коментира и административната организация на дружеството като заяви, че се преразглежда холдинговата структура и съвсем скоро ще е готов анализ за подобряване на работните процеси.
В рамките на изслушването си пред ресорната комисия Росен Желязков представи и назначения нов заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Андреана Атанасова. Той запозна членовете на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщенията с основните промени, заложени в Закона за изменение и допълнение на Закона за електронното на управление, които предстои да бъдат гледани в пленарна зала на първо четене.