"Целта на въздействието в този момент не е г-жа Цачева, а да се наруши предизборната готовност и мобилизация. Затова целият фокус е към г-н Цветанов". Това заяви пред БНР министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.
Според него няма съмнение, че скандалът е свързан с изборите. Целта е да се обезличат политиките и успеха на партията, обясни той.
В интервю за предаването „Неделя 150“ Желязков прогнозира, че предстоят решения в ГЕРБ.
"Тези решения със сигурност ще бъдат с поглед към въздействието и за обществото като цяло, и за избирателите на ГЕРБ конкретно. Нито премиерът Борисов, нито г-н Цветанов са хора, които ще заметат темата. Не очаквайте тази тема да утихне естествено. Тези решения ще бъдат взети в рамките на партията. Сигурен съм, че ще бъдат публични, отговорни, колективни и колегиални, защото ГЕРБ е показала, че има и опита, и практиките за това“.
Желязков посочи и измеренията, които има скандалът.
"Първо – темата, свързана с правовия ред и законността. Другите измерения, които са всъщност тези с целенасочено въздействие – това е общественото мнение от една страна. От друга страна – това е политическото въздействие в контекста на кампанията, която вече се усеща и се провежда за европейските избори с хоризонт местните избори. Непрекъснато се подклажда естествената непоносимост на българина към политиците по принцип и към темата за имуществени въпроси на политици. Става въпрос за казус, генезисът на който е от 2018 г., а точно сега излиза някак добре подредено. Той повлича правни и политически въпроси“.
Желязков подчерта, че Цецка Цачева е изложила мотивите за оставката си много коректно и ясно. Нейното спокойствие говори за това, че тя има вътрешна и човешка убеденост, каза той и добави мнението си, че тя е достоен човек.
Следващата седмица в ЕП предстои да бъде направен повторен опит да бъде включен в дневния ред пакетът „Мобилност“. Транспортният министър обясни какво може да се направи.
„Обединени усилия, пълна мобилизация – това ще дойде при гласуването на дневния ред. Ние още тогава ще се опитаме да не допуснем влизането на тази точка за разглеждане. На 25 март, при гласуването на дневния ред, ще бъдат предприети съответните действия и ако на 27-и влезе това за разглеждане - за това да има множество предложения, в това число и компромисни текстове, за да се получи, ако не резултатът, който целим – да не бъде гласувано, то поне да се приемат текстове, по-близки до нашите компромиси. Втората крачка е да не се допуска набързо, по време на Румънското председателство, да минат междуинституционалните преговори между председателството, ЕК и ЕП и да влезе на второ разглеждане на 17 април“.
Пакетът „Мобилност“ не трябва да мине в този вид, категоричен бе Росен Желязков и обясни: „Това е един гювеч, един миш-маш от законодателни предложения, за което съм сигурен, че ако влезе на заседание на 27 март, голяма част от членовете на ЕП няма да знаят за какво гласуват“.
Целта е пакетът да остане за следващия ЕП, посочи министърът и обяви, че ако това не стане, вече се изследват възможностите за завеждане на дело в Съда на ЕС. По думите му ако се приемат неблагоприятните текстове, средните и малки компании ще са най-потърпевши.
В коментар за БДЖ транспортният министър увери, че няма да има намаляване на броя хора, които ползват намаление при пътуване с влак, както и няма да се закриват линии към малки населени места.
За концесията на летище София Росен Желязков каза очакванията си.
„Президентът ще подпише указа – нямам основания да се съмнявам в това. В момента, в който бъде публикуван в нашия Държавен вестник, ще бъде удължен срокът, както изисква законът – със 7 дни. Предвиждаме 11 април подаване на оферти. Няма да бъде допуснато грам съмнение за непрозрачност“.