Правителството одобри доклада за дейността на Съвета за административната реформа (САР) през 2018 г., съдържащ информация за основните взети решения и за реализираните инициативи, съобщиха от правителствената пресслужба.
Сред главните дейности на Съвета през изминалата година е подобряването на качеството на административните услуги, като за целта са приети важни документи в областта на административната реформа. Членовете на Съвета одобриха резултатите по ключови проекти, финансирани от Оперативна програма „Добро управление“, сред които Каталог „10 Епизода от живота“ с услуги за гражданите и бизнеса.
Съветът разгледа и утвърди законопроекти и закони за извършване на предварителна или последваща оценка на въздействие, Доклад за стандартизиране, унифициране и опростяване на услугите за гражданите и бизнеса, предоставяни от общинските администрации, както и провеждане на функционални анализи по пет пилотни политики. Одобрен беше и Единният модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги, изготвен от Държавна агенция „Електронно управление“.