Въвеждането на електронно управление по същество е административна реформа. Това не е електронно копиране на процеси, а друг режим на организация в администрациите, заяви вицепремиерът Томислав Дончев на 13-та годишна среща на местните власти, която се провежда в курортния комплекс "Албена".
Той коментира, че електронното управление среща децентрализирана съпротива и разтърсва целия ред, по който работи администрацията. Процесите на електронното управление отнемат власт от администрацията и правят проследима работата й - става ясно кой работи в срок и законосъобразно, допълни Томислав Дончев.
Вицепремиерът припомни, че до края на ноември трябва да бъде постигната електронна свързаност между администрациите. За министерствата и държавните агенции процесът вече е приключил, каза Дончев.
По думите му 26 областни управи също са готови да обменят електронно документи, като остава още две да се присъединят към процеса. Реални участници в електронната свързаност са 218 общини, предстои 21 да бъдат тествани. Заявления да бъдат включени в процеса са подали още 11 общини, а други 15 засега не са предприели нищо.
Приоритет в електронната свързаност на администрацията ще бъде постигането на сигурност, коментира Томислав Дончев, като посочи, че колкото повече регистри с документи се поддържат в държавата, толкова по-голяма е опасността от кибер инциденти, предаде БТА.
Не е никак лесно да решаваш проблемите на хората в реално време, но вярвам, че усилията на правителството за изграждане на електронно управление в България са крачка в правилната посока, заяви Дончев.
По време на дискусията с ръководителите на общините и с председателя на Държавната агенция "Електронно управление" Атанас Темелков стана ясно, че до 1 ноември всички администрации ще са задължени да общуват помежду си само по електронен път, а към днешна дата 220 общини са реални участници в системата за електронен обмен на документи. Kъм август 2018 г. едва 49 общински администрации използват RegiX, като имат достъп до 63 основни регистъра и възможност за 169 различни типове справки. Дончев призова общинските администрации да започнат все по-активно да използват системата с цел ускоряване и улесняване на административното обслужване и допълни, че всеки ден се предприемат действия по присъединяване на нови регистри.
Като особено важен приоритет Дончев открои защитата на критичните бази данни на администрациите и ключовата ролята на хранилището за резервни копия в Държавния хибриден облак, създадено по инициатива на правителството през лятото. Хранилището в Основния център за данни на електронното управление (ОЦДЕУ) ще бъде пуснато в експлоатация до края на 2018 г., отбелязват от правителствената пресслужба.