Андрей Ковачев: България трябва да се възползва от транспортната революция

Фейсбук (архив)
share

Българският евродепутат д-р Андрей Ковачев (ГЕРБ/ЕНП) бе домакин на конференция на високо равнище за бъдещето на нисковъглеродната мобилността в Европа под наслов "Зареждане на бъдещето на Европа: как преходът от петрол подсилва икономиката".

"Преходът към чисти коли може да намали зависимостта ни от внос на петрол за сметка на местно произведена енергия. В момента ЕС внася почти 90% от петрола, който консумира, като голяма част от него се използва за транспорт. Другото предимство от по-масовото навлизане на електромобили е подобряването на качеството на въздуха в градските райони. Въздушното замърсяване крие сериозни рискове за здравето и е необходимо да се вземат мерки. Заедно с бързото технологично развитие това задвижва един двигател за промяна в автомобилния сектор и България трябва да се позиционира, така че да може да се възползва от нея. Радвам се, че подобряването на качеството на въздуха е приоритет за Българското председателство, а освен това Министерството на икономиката работи по стратегия за насърчаване на електромобилността и изграждането на необходимата инфраструктура", коментира Ковачев.

Събитието събра на едно място представители на автомобилната индустрия, неправителствени организации и институциите, отговорни за разработването на национални и европейски политики в областта. Заместник-председателят на Европейската комисия Марош Шефчович беше един от основните оратори по темата. В своето изказване той подчерта, че бързото технологично развитие предизвиква истинска революция в транспортния сектор, което открива нови хоризонти за европейската индустрия, но също така крие рискове от изоставане спрямо световната конкуренция. Други части на света като Азия и САЩ вече се утвърждават като лидери в производството на електромобили и европейската индустрия трябва да се адаптира към тези глобални развития, ако не иска да загуби своята конкурентоспособност. В Европейския съюз транспортният сектор е отговорен за повече от една четвърт от въглеродните емисии и има ключова роля в декарбонизацията на икономиката.

Водещи новини

Още новини