Министър Нанков категоричен: Пътищата ни са по-добри от тези в Танзания и Замбия

Булфото (архив)
share

Министърът на регионалното развитие и управление Николай Нанков коментира в студиото на сутрешния блок на Нова телевизия състоянието на пътищата. Той призна, че е имал случай, докато кара да спука гума.

"Средствата за поддръжка на пътищата са недостатъчни, но асфалтовите пътища у нас са по-добри от тези в Танзания и Замбия", каза Нанков, който така коментира класацията на Световния икономически форум, според която България е в компанията на двете африкански страни по качество на пътната инфраструктура.

Според Нанков за близо 7 години България е построила над 300 километра магистрали, което е три пъти повече отколкото се строи в Сърбия. "Всички направления на магистралите са важни. Няма да се състезаваме със Сърбия кой първи ще стигне до границата, до там ще правим скоростен път, не точно магистрала", уточни той.

Относно един от най – опасните пътни участъци в България Русе – Бяла и магистралата Русе – Велико Търново, министърът заяви, че ако до края на тази година имам постановено решение по ОВОС, в началото на следващата година може да започне търгуването на трите участъка на АМ „Русе – Велико Търново” – приоритетно обхода на Бяла и участъка Русе – Бяла. По думите му тази магистрала ще е с габарити – 27 метра – с две ленти в посока и аварийна лента.

За пътя „София – Калотина”, Нанков посочи, че за този проект е било осигурено частично финансиране през инструмента за свързаност на Европа, а останалата част ще е от държавния бюджет. В частта тежкия участък от Калотина до Драгоман, габаритът на пътят ще е две ленти в посока, плюс аварийна лента. От Драгоман до Сливница габаритът на пътя ще е 27 метра – ще бъде увеличено с още две ленти съществуващото трасе. По този начин участъкът ще е във вид на магистрала, обясни министърът. По думите му максималната скорост по този път ще е 120 км/ч.

Министър Нанков обеща още да се строи и магистрала "Хемус", но отхвърли реализацията на първите нови участъци за след 2020 година.

Водещи новини

Още новини