С архитектурна рамка на е-управлението започва реформата в администрацията

Novini.bg
share

Разработване и утвърждаване на архитектурна рамка на електронното управление, развитие на споделените информационни ресурси и разширяване на възможностите за служебен обмен на данни между административните органи. Това са основните приоритети, изведени в отчета за състоянието и Годишния план за развитието и обновяването на информационните ресурси в администрацията и ресурсите на Единната електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност.

Отчетът е първият цялостен документ, който очертава моментното състояние, но и тенденциите в развитието на информационните ресурси в държавната администрация, съобщиха от Държавната агенция "Електронно управление".

Отчетът и планът включват информация за текущото състояние и планирано развитие и обновяване на информационните ресурси. В това число влизат наличните и планирани хардуер, софтуер, мрежово оборудване, информационни системи в администрациите, състояние и надграждане на регистрите, предприеманите и планирани действия по отношение на електронни административни услуги и други. Документът очертава и основните предизвикателства в областта на е-управлението в краткосрочен и в средносрочен план.

Администрациите планират увеличаване на разходите за развитие на информационни ресурси, като те доближават 100 милиона лв. Най-голям е делът на планираните разходи за придобиване на хардуер. Следват планираните разходи за внедряване на приложни системи, системен софтуер и доставка на комуникационно оборудване. Същевременно най-малко средства администрациите предвиждат за разработване и внедряване на електронни административни услуги. Преобладаваща част от планираните разходи се падат на 18 администрации.

Централните администрации планират да изразходят за информационни ресурси между 20 000 лв. и 1 милион лв., областните администрации - между 10 000 и 20 000 лв., а общинските администрации - между 400 лв. и 5000 лв., сочи документът. Като основен приоритет отчетът и планът извеждат развитието на споделените информационни ресурси на електронното управление. Това са техническата инфраструктура, Единната електронна съобщителна мрежа, информационните центрове и Държавният хибриден частен облак, които се създават и развиват от Държавната агенция "Електронно управление".

През 2018 г. ще продължат усилията за разширяването на възможностите за служебен обмен на данни между административните органи. В тази връзка и в контекста на политиката за ограничаване на административната тежест ДА "Електронно управление" ще продължи работата по идентифицирането на съществуващи удостоверителни услуги, които да бъдат трансформирани във вътрешни електронни административни услуги. Предвижда се и пълно изграждане на инфраструктурата на Държавния хибриден частен облак и предоставяне на облачни услуги на част от администрацията, както и осигуряване на поддръжка на експерименталната облачна инфраструктура.

Водещи новини

Още новини