Държавата разглежда всички варианти за Кресненското дефиле, които са пет. Най-важното е да изберем варианта, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване през района на българските граждани. Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда. Не трябва да збравяме финансовата и икономическата точка на въпроса. Тунел със сигурност няма да има, заради сигурността на преминаващите български граждани.
Това каза в сутрешния блок на БТВ регионалният министър Николай Нанков. "Ветото на президента върху Закона за околната среда и водите, може да окаже известно забавяне върху строежа на АМ "Струма". Тук искам да поясня, че отпадането на обжалването пред втора инстанция важи само за стратегически важни проекти, а не за всички инфраструктурни проекти, но президентът си има своето право. В края на годината ще имаме готови планове за разширяването на АМ "Тракия" от София до Пловдив, защото това е най-натоварения участък", разкри Нанков.
"Санирането не е спряно. Финансов ресурс има наличен. Контролът е подобрен. Всички сигнали, които са изпратени до нас, са проверени и при нарушения строителите са си понесли санкциите", обяви министърът, който коментира и темата за ТОЛ таксите. "Последното обжалване срещу ТОЛ системата беше много странно. Минималната щета за държавата от тези обжалвания е 1,5 млн. лева на ден. Ще заведем иск срещу тези фирми, които непрекъснато обжалват. В края на 2018 година ТОЛ системата ще заработи", категоричен беше Нанков.