Скандалът около обществената поръчка за тунел „Железница” от магистрала „Струма” може много да забави строителството на аутобана, обяви в предаването „Тази събота” по бТВ Лиляна Павлова, която беше министър на регионалното в двата кабинета на Бойко Борисов.
Припомняме ви, че търгът на стойност 250 млн. лв. се провали заради открадната папка с предложението на един от кандидатите. Полицията все още не е намерила изчезналите документи. Прокуратурата привлече като обвиняем външния експерт на комисията по обществената поръчка Стефан Гайтанджиев, в чието жилище бяха открити документи на един от кандидатите за строителство на тунела.
Преди години Гайтанджиев е бил главен секретар на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).
„Той беше нещо като главен секретар на АПИ по време на Тройната коалация - времето, когато на България бяха спрени пари от европейските фондове. Тази ситуация ни връща 10 години назад. През тези години АПИ изчисти името си”, коментира Лиляна Павлова.
Тя припомни, че безвъзмездната помощ от ЕС за „Струма” е около 1 млрд. лв. Строителството трябва да приключи до 2022 – 2023 г. По думите на Павлова процедурата по избор на изпълнител за тунел „Железница” може да се забави повече от година, ако някоя от фирмите обжалва.
Относно преговорите между ГЕРБ и Обединените патриоти за нов кабинет тя каза, че вървят много добре. Единствената тема, по която трудно ще се разберат двете страни е за минималната пенсия от 300 лв.