Като много грозна и притеснителна определи ситуацията с прекратения търг за тунела "Железница" бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова пред БНР. По думите й се подлага на риск изобщо довършването на участъка на автомагистрала "Струма".
Лиляна Павлова определи мотивите за прекратяване на процедурата като несериозни и неправилни и допълни, че това слага проекта „на трупчета“.
Под риск са не само тези 250 милиона за самия тунел "Железница". Под риск са и другите 200 милиона, за които вече имаме сключен договор – за строителството от Благоевград до Крупник. Тунелът "Железница" е неразделна част от този участък. Блокирайки "Железница", блокираме и участъка от Благоевград до Крупник. Така че в момента блокираме половин милиард лева европейско безвъзмездно финансиране в дългосрочен план.
По повод изчезналия документ Павлова попита защо "Пътната агенция" не спазва правилата за достъп до обезопасените, включително с видео наблюдение стаи, в които се провеждат процедурите, както и защо АПИ не спазва процедурите по съхраняване на документация, и още - защо е допуснато някой да може да изнесе документация.
За мен е притеснително, че някой си позволява по този начин да компрометира най-важната и най-голяма тръжна процедура с европейски фондове, подчерта Павлова.
Връщаме се с десет години назад, когато България беше с лош имидж. Отивайки си, служебното правителство оставя пълен батак в държавата, посочи бившият регионален министър. За десет години утвърдихме имиджа и капацитета на държавата, че сме едно от най-добрите места по усвояване на еврофондове. В крайна сметка идва един служебен кабинет, бастисва нещо и ни връща десет години назад, каза бившият регионален министър.