Омбудсманът: За една година институцията помогна на над 20 000 граждани

Булфото (архив)
share

За една година институцията на омбудсмана стана по-разпознаваема.

Това каза в интервю за радио Фокус омбудсманът Мая Манолова. По думите й за този период институцията е помогнала и е оказала съдействие на над 20 хиляди граждани. „Едно от моите обещания бе свързано с това институцията да стане по-видима и по-разпознаваема, да престанат да гледат на нея като бюро „Жалби“ и на гара „Разпределителна“ за сигналите на гражданите, а ефективно да решава проблемите на хората. Мисля, че една година по-късно сме постигнали именно това. Броят на жалбите е два пъти по-висок и тази година наистина, както е тръгнало, ще има своеобразен рекорд, защото се очаква да има над 13 000 жалби към края на годината, подадени до омбудсмана“, поясни Мая Манолова.

Тя допълни, че за първи път се уплътняват и досега неизползвани правомощия на институцията. „Косвена законодателна инициатива да напишем закони, да ги предложим на парламента, да настояваме да ги приемат, както и организирането на кръгли маси и дискусии в институцията“, уточни омбудсманът на България. Мая Манолова отбеляза успешната си работа с институциите, доброто сътрудничество с граждански, браншови и правозащитни организации, както и със синдикатите и работодателите.

Водещи новини

Още новини