Парламентът одобри създаването на Държавна агенция "Електронно управление" и Държавно предприятие "Единен системен оператор" с приети на второ четене промени в Закона за електронното управление.
Агенцията ще е към Министерския съвет. Тя ще се ръководи и представлява от председател, който ще се определя с решение на правителството за срок пет години. В 10-дневен срок след назначаването си председателят трябва да публикува на интернет-страницата на агенцията и да направи публично представяне на концепцията си за развитие на електронното управление и за осигуряване на приемственост и устойчивост на държавната политика в тази сфера. Председателят на агенцията трябва да създаде и поддържа публичен електронен регистър на проектите и дейностите в областта на електронното управление, информационните и комуникационните технологии в администрациите. Агенцията ще координира приемането и прилагането на държавни стандарти в областта на електронното управление. Всички проекти на нормативни актове, които регулират отношения, свързани с електронното управление, ще трябва да се съгласуват задължително с агенцията.
Държавното предприятие "Единен системен оператор" ще подпомага дейността на председателя на Държавната агенция "Електронно управление". Предприятието ще работи като информационен контактен център за обслужване на гражданите и бизнеса в областта на електронно управление, както и като национален център за действие при инциденти, свързани с информационната сигурност. Предприятието ще изгражда и поддържа Национален портал за пространствени данни, чрез който ще се осъществява връзката с геопортала на инфраструктурата за пространствена информация на Европейската общност /INSPIRE/.
В началото на обсъждането Димитър Горов от "БСП лява България" заяви, че от групата ще се въздържат по всички текстове от закона.
След приемането на промените Павел Христов от ГЕРБ каза, че с това се създадат реални условия за въвеждане на електронно управление.