„БДЖ е най-голямото предизвикателство на министерството на Транспорта. БДЖ - операторът вече дълги години е в много тежко финансово състояние и полагаме максимални усилия да бъде първо спасено и после оздравено", това каза в студиото на "Денят започва" транспортният министър Ивайло Московски.
Той уточни, че БДЖ-Товарни превози има над 100 млн. дългове, но приватизацията е спряна, защото след повече от година опити да се приватизира, се оказа, че няма потенциален инвеститор .
"Ще рализираме план за преструктуриране. Предварително уточнявам, че министерството нито назначава, нито уволнява хора в БДЖ", каза още Московски.
Той увери, че до края на лятото ще стане готово цялото направление по линиите в Южна България - от Свиленград - Димитровград - Пловдив - Септември. Проекти, реализирани по "ОП Транспорт" 2007 - 2013. В момента са обявени тръжни процедури от порт Бургас през Пловдив - Септември -Елин Пелин- София - Драгоман. Крайната цел е да се върже по южното направление сръбската, турската и гръцката граница, и пристанище Бургас.
Имаме проектна готовност за проекти в Северна България, но в момента няма финансиране, както и по Варна-Русе, допълни още Московски.
Московски: Министерството нито ще назначава, нито ще уволнява хора в БДЖ
- 16.05.2016 | 10:02
- 1412