Министерството на външните работи (МВнР) въвежда електронно управление на консулските услуги, за да спести време и средства на българите в чужбина.
Това обяви на специална пресконференция Раковски Лашев, директор на дирекция "Консулски отношения" в МВнР, цитиран от в. "24 часа".
Досега българските граждани, живеещи зад граница, трябваше да пътуват до най-близката консулска служба, за да подадат заявление за издаване на лични карти, паспорти и шофьорски книжки. Това бе проблем най-вече за хората в страните, където България няма дипломатическа мисия или пък посолствата и консулските отдели са много далече.
Освен на гражданите новата система е в помощ и на нотариусите и представителите на бизнеса, защото спестява време за проверка на заверки, извършени в консулските и дипломатически представителства на страната извън граница, обясниха още от МВнР.