Подписаха договорите за строителство на Лот 3.3 от АМ "Струма" (видео)

Булфото
share

В присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски бяха подписани договорите за строителство, проектиране и супервизия на Лот 3.3 от АМ "Струма", съобщи пресцентърът на МРРБ. Близо 24-километровата отсечка между Кресна и Сандански трябва да бъде построена за три и половина години. Максималната договорна цена, над която е невъзможно увеличение, предложена от избраният изпълнител, е в размер на 280 947 614 лв. с ДДС.

Изпълнител на строителните дейности е Консорциум "Струма - Лот 3.3", който се състои от търговските дружества: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД; "Пътстрой-92" АД; "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД. Изпълнител на договора за супервизия на проектиране и строителство с избрания изпълнител e "Пътинвест-инженеринг" АД .
Министър Лиляна Павлова е отбелязала, че това е първият проект, който ще се финансиран по линия на новата оперативна програма

"Транспорт и транспортна инфраструктура" - 2014-2020 година. Преди седмица Министерски съвет взе решение, с което се даде съгласие Управляващият орган на оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" - 2014-2020 г., в МТИТС да подпише договор с Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на дейностите по Лот 3.3.

"Днес реално започваме дейностите по строителство на още 24 км магистрала, с което удължаваме направлението София-Гърция - най-натоварения участък. Трафикът, който видяхме и в последните дни, изисква магистрала. Ето защо сключваме предсрочно договора с избрания изпълнител, за да работи незабавно", е посочила Лиляна Павлова.

Тя е изразила надежда още в началото на строителния сезон на 2016 г. да започне строителството на обекта и е информирала, че за Лот 3.1 - от Благоевград до Крупник, е избран изпълнител, но има обжалване. След приключването на процедурите, до няколко месеца, ще се подпише и договор, което ще даде възможност за строителство на общо 40 км от участъка. Остава строителството на лота през Кресненското дефиле. Според министъра това е най-сериозното предизвикателство, по което в момента се работи. "До края на годината ще вземем най-доброто проектно решение. Проектирането се извършва на принципа на най-добро съчетание между техническо решение за преминаване, екология, финанси, кое е най-безопасното, бързото и екологично строителство в Кресненското дефиле. Вариантът за изграждане на тунел отпадна отдавна, заради техническа, финансова и сеизмологична необоснованост", е коментирала министър Павлова. По думите й работи се по няколко варианта за преминаване през дефилето, които включват преминаване на две нива на места, участъци с къси тунели и виадукти, комбинация от съоръжения, като се очаква до края на годината да има технически проект, който ще бъде предложен на обществено обсъждане, съгласуване, екологична оценка.

Министър Ивайло Московски е отбелязал, че подписването на този договор е още едно доказателство за доброто партньорство и добрата, съвместна работа между двете министерства, Управляващия орган и бенефициентите от НКСИП, АПИ. За първи път вкарваме оперативната програма в добри темпове на усвояване, защото в предишния програмен период всички проекти бяха закъснели с процедурите и ни костваше много усилия да наваксаме закъснението, е посочил министърът.

 

Водещи новини

Още новини