В летищата за обществено ползване вече ще се събират такса за сигурност и за шум (екологична такса). Това решиха депутатите, които приеха на второ четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване.
Депутатът Станислав Иванов - член на транспортната комисия в парламента, обясни пред журналисти, че тези две такси досега са били елемент от вече съществуващите летищни такси за наземно обслужване. Той посочи, че обособяването се налага заради европейска директива, която изисква всички летищни такси да са разходоориентирани и диференцирани. По думите на Иванов, не би трябвало двете нови такси да оскъпят самолетните билети.
Не само Министерският съвет вече ще определя размера на таксите, реда и случаите, при които те се събират. Депутатите приеха днес изключение от тази разпоредба, според което оператори на летище с годишен трафик над пет милиона превозени пътници и операторът с най-голям брой пътнически превози в България ще могат да определят летищните си такси. Когато
Министерският съвет не приема размера на таксите, летищните оператори трябва да се съобразяват с процедури, които предвиждат консултации с ползвателите на летището. Консултациите между ползвателите и операторите трябва да се състоят най-малко веднъж годишно.
Както изисква европейска директива, депутатите определиха национален надзорен съвет за летищните такси - това ще е главната дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Министърът на транспорта вече ще трябва да издава наредба, в която да определи изискванията за лицата от въздухоплаването, които подлежат на медицинско освидетелстване. В наредбата ще са уредени още условията и реда на издаване на медицинско свидетелство за любител пилот от общопрактикуващ лекар.