Това, което искаме да се случи в следващите години в БДЖ е да има обновяване на подвижния състав. Към момента финансовите показатели на дружеството не позволяват да се кандидатства по ОП "Транспорт" за средства. Рано е да се говори, че средствата ще дойдат от бюджета за 2015 година, защото той тепърва ще се обсъжда.
Това каза в сутрешния блок на БНТ Ивайло Московски, министър на транспорта. Ние сме нов екип и тепърва ще се правят анализи на състоянието на железниците. Трябва да се компенсират дълговете на железниците. Рано или късно тези пари трябва да бъдат платени. Аз оставих задължения за малко повече от 3 млн. лева. За година и нещо те са станали 14 млн. лева. Така, както е структурирано БДЖ, никой не може да го изправи на крака. Правим всичко възможно да се избегнат инцидентите с влакове. Ще бъда краен и ако се наложи, ще затваряме железопътни участъци, поясни Московски.
Към следващата година съществува риск да загубим стотици милиони за инфраструктурата заради закъснение. Не искам да се връщам назад и да обвинявам някого, но това закъснение е станало през последната година и половина. Според мен това се дължи на липсата на политическа воля. Разделянето на министерството на регионалното развитие при предишните управляващи е забавило работата с минимум 6-7 месеца по всички инфраструктурни проекти. Като прибавим забавянето при отчуждителните процедури и археологията, нещата отиват на повече от година. Точно поради тези причини ще има забавяне и при АМ "Марица", каза още транспортният министър.