Парламентарната анкетна комисия за проучване на случаи, при които има факти, данни и документално аргументирани публични разследвания, включително и на прекратени дела и преписки за корупция по високите етажи на властта, довели до лично облагодетелстване на определени лица, ощетяване и значителни вредни последици за държавата изслушва министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Председателят на комисията Яне Янев заяви, че е постъпила информация от МРРБ и Агенция „Пътна инфраструктура” относно сигнал на Димчо Михалевски, свързан с изграждането на АМ „Люлин”. От Агенцията за държавна финансова инспекция е изпратена информация по сигнал на Димчо Михалевски за извършени проверки от финансовата инспекция и АПИ по въпросите относно разходите за строителството на АМ „Люлин”.
Министър Павлова представи хронология на проекта за строителството на магистралата „Магистрала „Люлин” като проект, съфинансиран с европейски средства, е проект, за който не отговарям и не е в моите компетенции. Инициативата за строителството започва 2002 г., самото строителство започва 2006 г.”, заяви Павлова. Тя посочи, че проектът е иницииран през 2000 г., одобрен е през 2002 г., договорено е съфинансиране 75% със средства по програма ИСПА. През 2003 г. е подписан от Министерство на финансите и започва неговата реализация, през 2006 г. започва строителство, като срокът на изпълнение 36 месеца за строителство.
„От началото на договора от 8 август 2006 г. имаме през ноември 2006 г. меморандум за разбирателство и е извършено авансово плащане, което е било без сертификат поради липса на строителен надзор. Започва строеж без разрешение за строеж, без строителен надзор. На основание на това закъснение при издаване на разрешение за строеж тогава изпълнителят прави иск за удължаване на срока. Трупа се закъснение в изпълнението на проекта”, каза още Лиляна Павлова.